Neesmu dzimusi priekšautā!

Mani ļoti mulsina sabiedrības uzskats, ka sievietes vieta ir pie plīts. Es nemāku gatavot, atzīstos (toties lieliski pieprotu slaucīt, mazgāt, gludināt, pucēt un darīt citus mājas darbus). Es vienkārši neesmu tam paredzēta un tas nav domāts man. Taču ir daudzi, kas šajā sakarā mēdz kratīt ar pirkstu un kaunināt: “Nu kā tad šitā? Mamma neiemācīja? Tā jau tu pie vīra netiksi…” Tikšu, un kā vēl tikšu! Un naskajiem kauninātājiem mēli parādīšu. Manā dzīvē ir daudz svarīgākās un interesantākas lietas darāmas, kā šeptēšanās ar katliem un pannām. Lai es stundām ilgi mizotu, grieztu, šmorētu, garnētu, servētu un pēc tam to visu 5 minūtēs notiesātu? Paldies par kūkām! Labāk lai to dara kāds, kurš no šī procesa gūst baudu!

Laikam jau man ir palaimējies, ka mans draugs ir brīvs no stereotipiem un maltītes ar vislielāko prieku taisa mums abiem. Vakar viņš, piemēram, lepni cēla galdā pārsteigumvakariņas – cepeškrāsnī gatavotus šašlikus ar rīsiem un ananāsu mērci. Par tādu gājienu es no sirds apsolīju, ka tuvākajās dienās uzcepšu savas firmīgās pankūkas. Tas ir viens no trim ēdieniem, kuru es PROTU pagatavot. Šajā sakarā arī Melgalvu Māra dzejolītis:

Piededzini pankūciņu manējo.
Neatdod nevienai citai mutei to.
Pat ja neatnākšu, debesij laid ziņu.
Lai tai dūmi pastāsta par manu pankūciņu.
Lai tā maza, melna tev uz šķīvja stāv.
Kaut vai vienu dienu, ja cits vairs nepastāv
Es to smaržu saodīšu nez no kurienes.
Vienu piedegušu dienu būšu laimīgs es.
Ja nu kads tev prasa, kas uz tā šķīvja tvan,
Saki: “Pankūciņa tā ir vienam cilvēkam.
Tā nu viena pati šķīvī sēd un dzied.
Ja kāds cits to apēdīs, būs viņam jāaiziet.”
“Kur palikt var tāds jocīgais, kur liktens viņu liks?”
“Nekur. Viņš tikai izkusīs. Un katru ziemu snigs.”

Bilde aizlienēta no http://cinie.wordpress.com

2 thoughts on “Neesmu dzimusi priekšautā!

  1. Ilziite

    Tev shitaadas paardomas peec manas frikadelju zupas??!! :D :D :D

    IIpashi tev piekriitu par teikumu “Labāk lai to dara kāds, kurš no šī procesa gūst baudu!”, jo tieshi taa tas parasti ir man!! Es atkal nekaadaa sajuusmaa neesmu par trauku mazgaashanu un maajas tiiriishanu! ;) Katrai sava “stipraa” puse un katra par kaut ko laikam tikusi kauninaata un ar viira nedabuushanu baidiita :D It kaa tos viirus kaut kur vareetu dabuut apmainjaa pret shiim prasmeem.. :) :) :)

    Atbildēt
  2. Dux

    Super esi uzrakstījusi :)!!! Man reizēm arī gribas ko līdzīgu pateikt. Un Tavs draugs malacis, tieši tāds pats kā mans vīrs, kurš arī gardi gatavo :).

    Atbildēt

Komentēt

